A MÁV és a Volánbusz közötti integráció kiemelt célja a városi, regionális és helyközi közösségi közlekedés fejlesztése, a szolgáltatások összekapcsolása. A nyáron megkezdődött menetrendi összehangolás egyik lépéseként szeptember 28-tól Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Szombathely, a Balaton déli partja és Székesfehérvár térségében versenyképesebb menetrendi kínálatot és minőségibb szolgáltatásokat vezetettek be a szolgáltatók az ott élők közlekedésének kényelmesebbé, tervezhetőbbé és olcsóbbá tétele érdekében.
A MÁV mobilalkalmazása nyáron bővült a Térségi és városi jegyek menüponttal. A menüpontban már elérhetőek a Szeged városi 24 és 72 órás napijegyek, az első, tarifális mérföldkőnek tekinthető Dunaharaszti zónabérlet, továbbá a Volánbusz székesfehérvári dolgozói bérletei is. Most Nagykanizsa és Zalaegerszeg is csatlakozik ehhez a körhöz, és december 1-től már e két város egyes helyi buszbérleteit is megtalálják az utasok a MÁV applikációban és a MÁV-START pénztáraiban.
Nagykanizsán a teljes árú 30 napos, havi, I. félhavi és II. félhavi összvonalas bérletet lehet megváltani. Zalaegerszegen a teljes árú havi, I. félhavi és II. félhavi összvonalas bérlet lesz elérhető. A bérletek Nagykanizsa és Zalaegerszeg helyi közlekedésében bármely Volánbusz vonalon érvényesek, és bármely járaton korlátlan számú utazásra felhasználhatóak.
dr. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: „Az integráció célja az egységes menetrend, egységes utastájékoztatás, egységes jegyértékesítés megteremtése. A közlekedés egy rendszer, ennek szerves része a helyközi és a helyi közlekedés, ezek összekapcsolása kiemelten fontos. Az őszi menetrendi változásokat követően a most megvalósuló, Zalaegerszeget és Nagykanizsát érintő, bérletvásárlási fejlesztés egy újabb fontos lépcsőfok. A végső cél a tarifaközösség megteremtése 2022-re, olcsóbb, gyorsabb, kiszámíthatóbb, kényelmesebb utazás biztosítva utasainknak.”
dr. Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója azt mondta: „A vasúti és az autóbuszos közszolgáltatások egységesítésével kiszámíthatóbb, gyorsabb és olcsóbb közösségi közlekedés jön létre hazánkban, amely valós alternatívája lehet az egyéni közlekedésnek. Nagykanizsán és Zalaegerszegen több mint 340 ezer helyi járatot indítunk évente, ezeket 14,5 millió alkalommal veszik igénybe a helyiek, és nagyságrendileg 33 ezer teljes árú bérletet váltanak. A két város egyes helyi autóbuszbérleteinek elérhetővé tétele a MÁV applikációban újabb mérföldkövet jelent a MÁV és a Volánbusz közös értékesítési rendszerének kiépítésében. Reményeink szerint a Zala megye két legnagyobb településén közlekedők többsége hamarosan az egyszerűbb és kényelmesebb bérletvásárlási lehetőséget választják, hiszen a jelenlegi, koronavírussal terhelt időszakban különösen fontos a fizikai kontaktusok számának csökkentése. A mobilalkalmazás használata még biztonságosabbá teszi a közösségi közlekedést.”
Gecse Péter, Zalaegerszeg alpolgármestere elmondta: „Zalaegerszeg nyitott az újdonságokra, az új fejlesztésekre, ezért is tartjuk jónak a MÁV applikáción keresztüli bérlet értékesítést, amellyel egyben elérhetővé váltak a közösségi közlekedés egyéb termékei. Az elmúlt időszak egyik fontos közlekedéssel kapcsolatos fejlesztése volt városunkban, hat korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált, környezetkímélő csuklós autóbusz beszerzése, amellyel frissítettük a járműállományt a megyeszékhelyen. A helyi közösségi közlekedést szolgáló új járművekkel kapcsolatban kifejezetten jók a lakossági visszajelzések.”
Balogh László, Nagykanizsa polgármestere elmondta: „Két okból is örvendetes, hogy az új applikáció lehetővé teszi az online autóbusz-bérlet vásárlást immáron Nagykanizsán is; az egyik, hogy az átjárhatóság megvalósulásával az itt élők élete egyszerűsödik, újabb lépést téve az élhető város irányába, a másik, hogy a pandémia időszakában még biztonságosabbá válik a bérletvásárlás.”
A MÁV-START és a Volánbusz elkötelezett a projekt folytatása iránt, melynek célja egy településeken és szolgáltatásokon átívelő, 21. századi közösségi közlekedési platform létrehozása. A tarifális átjárhatóság megteremtése azért is kiemelkedően fontos, mert a vasút által jelentősen fejlesztett szolgáltatást a vasútállomástól távolabbra igyekvők is igénybe tudják venni.